Mijn ervaring met HelloFresh.

Dit was de tweede week en laatste week dat we de HelloFresh box hadden. Gelukkig heb ik de box op tijd opgezegd, anders zat ik nu vast aan een heus abonnement. Die boxen zijn namelijk best wel aan de prijzige kant, is mijn mening. Nu kon ik deze 2 boxen voor 26,- per box uit proberen en aangezien ik nogal nieuwsgierig ben aangelegd, hadden hun er weer een klant bij. Kortdurend weliswaar, maar ach, het was zeker de moeite waard om het eens te proberen. Je kan immers niet oordelen over iets wat je nog nooit hebt geprobeerd. Over mijn ervaring met de box van vorige week kun je hier lezen:

HelloFresh is puur natuur en bovendien erg smaakvol.

Net als bij de vorige box, schoot ik weer in de lach van de inhoud. Zo weinig op het eerste gezicht. In werkelijkheid heb je echt voldoende voor 2 personen. Dat bleek ook weer na deze week. Het volgende hebben we gegeten:

 

Dag 1. Rigatoni bolognese met witte courgette.

Punt 1 verwarm de oven voor, voor wat dacht ik. Ik kon eerst nergens meer vinden waar die oven voor verwarmd moest worden. Toch de oven aangedaan. Alles snijden, best wel veel eigenlijk. Dan bij punt 3 zag ik dat de courgette en tomaat in plakjes in de, jawel oven gebakken moesten worden. Blond hé…. Haasje repje gelezen natuurlijk…. Dan kom je verder in het bereiden van je maaltijd en heb je balsamicoazijn nodig (ahum) gelukkig had ik dat nog staan, hoop alleen niet dat bederfelijk is. Eind goed, al goed, toen alles klaar was en op onze bordjes lag, zag het er werkelijk mooi uit. Het smaakte ook nog eens erg lekker, niet geheel onbelangrijk lijkt mij. Het oog wil wat, maar mijn maag ook. Het is dus zeker voor herhaling vatbaar.

DSC01549.JPG

 

Dag 2. Nasi van parelgerst met bakbanaan, komkommer en pindasaus.

Parelgerst, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. Had ik toevallig een vriendin van mij aan de telefoon en die vroeg ik wat parelgerst is? Nou zegt ze; ‘dat is een soort of gort.’ Dat leek mij maar niks, want ik moest gelijk aan de gortepap denken van mijn oma vroeger. Als ik dat al rook, laat staan zag, ging ik al bijna over mijn nek. Ach ja, moest het toch maar maken, het leek overigens wel veel op gort. De bakbanaan werd lekker knapperig in de oven. De komkommer werd aangemaakt metazijn, water en honing, erg goede combi en zo leer je er ook weer van. Het complete gerecht, was toch erg lekker. Gort of niet! Alleen één nadeel was dat er weinig satésaus was, dat wijdt ik dan maar dat het gezond moet zijn. Dus zal de satésaus wel over te veel calorieën beschikken.

DSC01550.JPG

 

Dag 3. Gesmoorde kabeljauwfilet met aardappelen en boontjes.

Dit is een gerecht waar ook een meiraap in voor komt. Hierop smoor je de kabeljauw als het ware. Ook van een meiraap, had ik nog geen kaas gegeten. De meiraap is echt verfrissend lekker en zal dus vast wel vaker ergens in een gerecht op gaan duiken.

Dit vond ik persoonlijk het lekkerste recept van de week.

DSC01573.JPG

 

Conclusie:

Het gezegde: ‘Wat de boer niet kent, vrette é niet’ gaat hier niet helemaal op zoals het er staat. Ik ben blij dat ik gewoon alles heb geprobeerd. Het viel zeker niet tegen. De producten waren allemaal vers. Het eten was ruim voldoende en zeer smakelijk. Ik wil dan ook niet zeggen dat ik HelloFresh nooit meer ga kopen, maar voor nu vind het gewoon te duur. Ik bedoel maar een normale box kost zonder korting 39,-. voor 2 personen, voor 3 dagen. Wij eten 7 dagen voor 40,- in de week. Gezond en variërend, ook nog!

Nu is het weer tijd voor een heerlijke stamppot andijvie….

 

Wil je niets van al mijn schrijfsels missen? Klik dan hier: BLOGHOEKJE

 

2016©Vlindertje73

 

 

 

 

 

 

Plaats een reactie